środa, 31 grudnia 2014

Krew i piękno - Sarah Dunant


 Z okładki:
Nagradzana brytyjska pisarka, autorka Kurtyzany z Wenecji i Narodzin Wenus, po raz kolejny przenosi czytelników w barwne czasy renesansu. Krew i piękno to pełna rozmachu powieść o jednej z bardziej fascynujących rodzin w dziejach świata - Borgiach. Jest koniec XV wieku, w Italii szerzą się korupcja i okrucieństwo, a największym siedliskiem zła jest sam Rzym. W 1492 roku kardynał Rodrigo Borgia ucieka się do przekupstwa, by zostać papieżem. Jednak to dopiero początek bezwzględnej walki o władzę. Hiszpan w mieście Włochów musi zmierzyć z potężnymi wrogami, którzy nie zawahają się przed najokrutniejszą zbrodnią. Okoliczności wymagają, aby Borgia - charyzmatyczny i żądny sukcesu polityk - wykorzystał nie tylko moc swojego urzędu, ale także rodzinę. Jego brutalny i bezduszny syn Cezar ma wzbudzać lęk u przeciwników, zaś młoda i niewinna córka Lukrecja stać się pionkiem w dynastycznych rozgrywkach. Ku rozpaczy dziewczyny, szybko okaże się, że w świecie misternie konstruowanych sojuszy nie ma miejsca na miłość...
 ...
Liczba stron: 576
...
D.Dunant ma taki dziwny dla mnie styl. Porusza ciekawe tematy , ale książki są dla mnie zanadto rozwleczone. Czytam wszystko o Borgiach co wpadnie mi do ręki. Ale tego nie zmogłam. Czytałam inną powieść tej pisarki, Kurtyzanę z Wenecji.


Nie skończyłam czytać.
 ...

Podsumowanie: 1
...
Moja skala ocen:
Nie skończyłam czytać 1
Przeczytałam z trudem 2
Przeciętna 3
Świetna 4
Excellent 10

 

1 komentarz:

  1. Miałam ochotę na tę książkę, ale teraz się nad nią zastanowię.

    OdpowiedzUsuń