sobota, 20 grudnia 2014

Film na deser...Wojna i miłość (2012)

Źródło: http://www.filmweb.pl
Adaptacja powieści Sebastiana Faulksa Ptasi śpiew. Opowieść o angielskim żołnierzu, Stephenie (Eddie Redmayne), walczącym w okopach północnej Francji w czasie I wojny światowej. Prześladuje go wspomnienie jego zakazanego romansu z zamężną Francuzką, Isabelle Azaire (Clémence Poésy), którą poznał i zakochał się w Amiens latem 1910 roku.
...
Film, który miałam przyjemność obejrzeć to ekranizacja powieści Ptasi śpiew S. Fauklsa. Z przyjemnością stwierdzam, że film spodobał mi się bardziej niż książka. Książka rozwleczona i nudnawa. Film zwarty i ciekawy. Jestem pod wrażeniem gry odtwórcy głównej roli Stephena (Eddie Redmayne). Odebrałam go jako stworzenie eteryczne, niemal nie z tej ziemi. 
źródło: http://www.myfilmyonline.pl/
...
Spodobały mi się niespodziewane przeplatane sceny lat wojny i pokoju.
...
Odstępstw od powieści jest wiele. Między innymi pierwsze spotkanie Stephena z siostrą Izabelle, Jeanne. Sceny erotyczne nie tak drastyczne jak przedstawione w powieści.
...
Zupełnie inaczej wyobrażałam sobie tunele i warunki tam panujące. Oczyma wyobraźni widziałam te miejsca o wiele ciaśniejsze, jednym słowem mniej komfortowe. Przyjmuję, że sceny kręcone w tunelach oparte są na szkicach, zdjęciach, źródłach historycznych.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz