wtorek, 30 grudnia 2014

Demony wojny. cz.1.- Adam Przechrzta

II woja światowa, Moskwa

Z okładki:

Mroczna i brutalna opowieść. Trochę powieść wojenna, trochę sensacja w niezwykłych realiach. Aleksander Razumowski jest prawdziwym twardzielem, który Jamesa Bonda zjadłby na drugie śniadanie, jednak obcując z okrutnikami pokroju Genkoma Ławrientija Berii, nie wiadomo, co się zdarzy za chwilę, skąd padnie cios.;br: Bezlitosny świat NKWD, GRU i walk pomiędzy wywiadami oraz polityczne czystki. Adam Przechrzta niezwykle drobiazgowo odtwarza realia życia w sowieckiej Rosji podczas wojny. Z każdą przeczytaną stroną chcesz więcej i więcej...
Liczba stron: 440 



Nie pierwszy i nie ostatni raz czytam powieści wielotomowe nie po kolei. Prawidłowa kolejność powieści o oficerze Razumowskim przedstawia się następująco:
-Demony Leningradu
-Demony Wojny cz.1
-Demony wojny cz.2
Miałam pełne prawo tej książki nie przeczytać.
Gdybym wiedziała przed sięgnięciem po tę książkę, że jest ona zaliczona do kategorii fantasy to… nigdy bym jej nie przeczytała. Szczycę się tym, że nie jestem fanką fantastyki haha. Byłaby to dla mojej duszy wielka strata i duży błąd.
Nie jest fanką literatury polskiej, więc było duże prawdopodobieństwo nieprzeczytania tej książki. A jednak los chciał inaczej. I super się stało.
Zabójcze tempo akcji- uwielbiam. Nie do uwierzenia, że na 440 stronach (książka nie jest dużego formatu) tak wiele może się zdarzyć. Kto lubi szalone tempo akcji, to jest dla niego powieść wymarzona.
Główny bohater to Aleksander Razumowski- pułkownik, bohater Związku Radzieckiego. Pracuje w GRU, wywiadzie radzieckim. Współpracuje na polecenie samego Stalina. Ławrentij Beria- szef NKWD nie jest przyjacielem Razumowskiego.  Trwa pomiędzy nimi cicha rywalizacja.
Przeczytałam powieść do końca i nie wiem kim są Doskonali. No ale tak to jest, jeśli czyta się książki wielotomowe po wariacku. Jednak niczego nie żałuję. Warto przeczytać.
 ...

Podsumowanie: 4
...
Moja skala ocen:
Nie skończyłam czytać 1
Przeczytałam z trudem 2
Przeciętna 3
Świetna 4
Excellent 10



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz