czwartek, 24 lipca 2014

Zakazana królowa - Anne O'Brien

Rok 1415, Anglia
rzecz o protoplastach dynastii Tudorów-Katarzynie de Valois i Owenie Tudorze


Z okładki:

Anglia, rok 1415 Francuskiej księżniczce, Katarzynie de Valois, trzymanej pod kluczem w klasztorze, małżeństwo z Henrykiem V, królem Anglii, wydaje się wybawieniem. Jednak po ślubie młoda i naiwna królowa szybko staje się pionkiem w politycznej grze. Nikt się z nią nie liczy na dworze, gdzie trwa niekończąca się walka o władzę i wpływy. Gdy po dwóch latach Henryk umiera, Katarzyna z maleńkim synem opuszcza Londyn. Bracia zmarłego męża izolują ją od świata, by utrudnić powtórne zamążpójście. Małżonek Katarzyny zyskałby bowiem decydujący wpływ na wychowanie przyszłego króla Anglii, a dziecko zrodzone z tego małżeństwa mogłoby kiedyś upomnieć się o tron. Osamotniona, otoczona intrygantami królowa szybko przekonuje się, że może ufać jedynie prostemu walijskiemu szlachcicowi Owenowi Tudorowi... 


Liczba stron: 444

Okładka wzorowana na okładkach książek P.Gregory. Jednak od każdego pisarza według mnie oczekuje się własnego stylu. Po drugie adnotacja na okładce wskazuje na rywalizuję czy chęć dorównania literaturze P.Gregory. Albo sama A.O'Brien ma aspiracje, aby jej twórczość utożsamiać z twórczością Gregory albo jest to chwyt marketingowy wydawcy, na który A.O'Brien nie miała wpływu. Nie wiem czy czytelnicy to przełkną.

W powieści A.O'Brien brak rozmachu Gregory, brak wielkiej polityki, dworu, klimatu.
 
...
O ile początek powieści był dla mnie ciekawy, o tyle druga połowa, właściwie od momentu śmierci króla Henryka V, kojarzyła mi się z typowym babskim harlequinem. Harlequiny czytałam strasznie dawno temu. I właśnie czytając książkę A.O'Brien przypomniałam sobie, dlaczego harlequinów dziś nie czytuję. Przede wszystkim za naiwność i skupianie się tylko na uczuciach bohaterów.

Powieść przeczytałam, ale nie jest to poziom P.Gregory.

...
Pomimo tylu słów krytyki zachęcam do przeczytania powieści i potraktowania jej na luzie jako odstresowywacza.
 

...
A poza tym jest to powieść o protoplastach dynastii Tudorów, więc tym bardziej muszą ją przeczytać miłośnicy epoki Tudorów.


Henryk V--------------Katarzyna de Valois-------------- Owen Tudor   
                 Henryk VI                                   Edmund Tudor----Małgorzata Beaufort    
                                                                                    Henryk VII Tudor



Główna bohaterka powieści: Katarzyna de Valois

















źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katarzyna_de_Valois


  ... 
 Podsumowanie: 3
...
Moja skala ocen:
Nie skończyłam czytać 1
Przeczytałam z trudem 2
Przeciętna 3
Świetna 4
Excellent 10

1 komentarz:

  1. Nie czytałam jeszcze tej pozycji :) Hm... " trójeczka " nie wiem czy po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam Jolu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń