wtorek, 10 września 2013

Rosyjska zima / Daphne Kalotay

Nina Riewska była niegdyś słynną tancerką, podziwianą przez samego Stalina. Jako pierwsza z radzieckich artystów, uciekła przed laty na Zachód. Czy faktycznie, jak uważa wielbiący ją świat, z powodów politycznych? Sędziwa gwiazda, mieszkająca w Bostonie, postanawia sprzedać na aukcji swe cenne klejnoty. Tylko one znają tajemnicę Niny, która dawno w biednej Moskwie żyła jak księżniczka i zakochała się w pewnym poecie... Miłość, zdrada, kulisy rosyjskiego baletu i rodzinny sekret na tle świetnie opisanego życia w ZSRR.

Smutna, piękna powieść, warto przeczytać

2 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że lubię książki, których akcja ukazana jest na dobrze "zakonserwowanym" tle historycznym. Można na chwilę cofnąć się w czasie, ale wydaje mi się, ze w tej książce sentymentalne wspomnienia osładzają gorzkie wspomnienia rzeczywistości ZSRR. Mam rację?
    http://lapkami-stworzone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. No, no ... dlaczego ja nic o tej książce nie wiem :) Przespałam chyba :) Mmm.. lubię taką tematykę i polecam " W cieniu pałacu zimowego " John Boyen ( co do nazwiska nie jestem pewna ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń