poniedziałek, 28 stycznia 2013

Margot królowa libertynka - Decker Michel



Pomimo, że stosunkowo niedawno przeczytałam Wyznania Katarzyny Medycejskiej- Gortnera, ciężko mi się było połapać w rodzinnych koligacjach i dworach: francuskim, włoskim, nawarskim, hiszpańskim. 
Dobrze by się stało gdybym obie ksiażki przeczytała w mniejszych odstępach czasowych- ale tak się nie stało.



Namnożenie nazwisk sprawiło, że moja psychika siadła. Ale z drugiej strony autor pisze stylem lekkim i niezmiennie ironicznym, który bardzo mi się podoba i dobrze się przy tej książce bawiłam.

  

Margot inaczej Małgorzata Walezjuszka to:

- córka Katarzyny Medycejskiej

-żona Henryka Nawarskiego Burbona, późniejszego króla Francji Henryka IV





 Z okładki:

"Królowa Małgorzata de Valois - Margot, jak ją nazwał brat, król Karol IX, i jak nazywał ją Aleksander Dumas - już za życia stała się legendą. Ta córka Katarzyny Medycejskiej, siostra trzech królów i małżonka czwartego, była zarazem czuła i uwodzicielska, ambitna i żądna władzy, namiętna i gwałtowna. Kronikarz Brantôme nazwał ją najpiękniejszą kobietą epoki. Wielu się do niej zalecało, ona zaś rzadko odrzucała składane jej hołdy. Żyła w stuleciu wojen religijnych, jednym z najbardziej burzliwych okresów w dziejach Francji. Od masakr w Amboise, przez noc Świętego Bartłomieja po zabójstwo Henryka IV i straszliwą śmierć jej licznych kochanków - losy Margot zapisane zostały krwią".

3 komentarze:

  1. Kobieta tyle fascynująca ile przerażająca. Dla mnie czlowieka będącego ogólnie z hstorią na bakier ta tutaj kompletnie nie do ogarnięcia.
    Dobrze ze zmieniłaś miejsce pobytu:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. W tej książce Margot nie jest przerażająca, raczej sympatycznie ukazana pomimo rozwiązłego trybu życia- POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń