piątek, 11 stycznia 2013

Czarna kobieta, biały kraj - Waris Dirie


Z okładki:

Nowa książka autorki bestsellerowego Kwiatu pustyni! W kolejnej autobiograficznej książce Waris Dirie opowiada o swym pobycie w Wiedniu, w którym zamieszkała po nieudanej próbie powrotu do ojczyzny. Jak powstawał film, kręcony na podstawie jej „Kwiatu pustyni”? Co naprawdę przydarzyło się w Brukseli, gdzie przeżyła porwanie? W jaki sposób Waris wspiera mieszkanki Afryki, prowadząc swą fundację? Opowieść o odwadze i tęsknocie, wiele anegdot z prywatnego życia i refleksje na temat współczesnego świata i miejsca, jakie zajmują w nim kobiety, te biedne, wciąż poniżane i czekające na pomoc. 



 **************



Może problemy Afryki są mi na tyle znane, że ta książka mnie nie zaskoczyła i nie poszerzyła mojej wiedzy.  

Novum dla mnie to tylko kulisy powstawania filmu Kwiat pustyni, poza tym nudziłam się przy tej książce. Ale cieszę się, że Waris Dirie poprzez każdą wydaną książkę zwiększa przychody fundacji i wspiera kobiety Afryki.

Czarna kobieta, biały kraj odbiega znacznie od Kwiatu pustyni-  pierwszej książki wydanej przez Waris Dirie. Pierwsza książka to wspomnienia młodej Afrykanki- dramatyczne i egzotyczne.  


Czarna kobieta, biały kraj to skupienie się na problemach kontynentu afrykańskiego, kulisy powstawania filmu Kwiat Pustyni, tęsknota za Afryką oraz ciemne strony zawodu modelki.


Co mnie zdziwiło?

To, że w wieku XXI z jednej strony Internet, telewizja, gazety kipią seksem, a z drugiej strony wielcy politycy tego świata  i ogromna organizacja ONZ mają problemy z wyartykułowaniem swojego sprzeciwu wobec FGM (skrót z ang. okaleczanie żeńskich narządów płciowych), które ma  związek ze sprawami płci.


Książki Waris Dirie:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz